REKLAMA
REKLAMA

URPL: Ryzyko pomyłki przy sporządzaniu leków zawierających kabazytaksel

Podmiot odpowiedzialny, w porozumieniu z Europejską Agencją Leków oraz Urzędem Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych informuje o możliwym ryzyku popełnienia błędu w przygotowaniu preparatów z kabazytakselem.
Ryzyko pomyłek przy sporządzaniu preparatów zawierających kabazytaksel

Ryzyko błędu wynika z dostępności na rynku preparatów zawierających kabazytaksel w różnych postaciach farmaceutycznych. Są to:

  • Cabazitaxel Accord (20 mg/ml) koncentrat do sporządzania roztworu do infuzji, który wymaga jednoetapowego procesu rozcieńczania;
  • Jevtana (60 mg/1,5 ml) koncentrat i rozpuszczalnik do sporządzania roztworu do infuzji, który wymaga dwuetapowego procesu rozcieńczania.

Przed ostatecznym rozcieńczeniem w roztworze glukozy lub w roztworze chlorku sodu do infuzji, stężenie kabazytakselu powinno wynosić:

  • 20 mg/ml w przypadku produktu leczniczego Cabazitaxel Accord;
  • 10 mg/ml w przypadku produktu leczniczego Jevtana.

Różnice pomiędzy produktami zawierającymi kabazytaksel

Cabazitaxel Accord 20 mg/ml
koncentrat do sporządzania roztworu do infuzji
Jevtana 60 mg/1,5 ml
koncentrat i rozpuszczalnik do sporządzania roztworu do infuzji
Rodzaj i zawartość opakowania Jedna gotowa do użycia fiolka (zawierająca 3 ml koncentratu) zabezpieczona aluminiowym
uszczelnieniem, na którym znajduje się plastikowe zdejmowane wieczko koloru fioletowego.
Dwie fiolki:
• Fiolka z koncentratem (1,5 ml) zabezpieczona aluminiowym uszczelnieniem, na którym znajduje się plastikowe zdejmowane wieczko koloru jasnozielonego.
• Fiolka z rozpuszczalnikiem (4,5 ml) zabezpieczona aluminiowym uszczelnieniem
koloru złotego, na którym znajduje się bezbarwne plastikowe zdejmowane wieczko.
Ostrzeżenie na pudełku tekturowym “Podanie dożylne po rozcieńczeniu” “Podanie dożylne (wlew) PO ostatecznym rozcieńczeniu”
Stężenie kabazytakselu w fiolce przed ostatecznym rozcieńczeniem
prowadzącym do otrzymania roztworu do infuzji
20 mg/ml 10 mg/ml

 

REKLAMA
REKLAMA

Więcej informacji w komunikacie dostępnym pod linkiem.

Źródło: URPL

REKLAMA
REKLAMA

Jak oceniasz artykuł?

Twoja ocena: Jeszcze nie oceniłeś/aś artykułu

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych

0 komentarzy - napisz pierwszy Komentujesz jako gość [ lub zarejestruj]

Szanowni Państwo,

Farmacja.net sp. z o. o. przetwarza Twoje dane osobowe zbierane w Internecie, w tym informacje zapisywane w plikach cookies, w celu personalizacji treści oraz reklamy, udostępniania funkcji mediów społecznościowych oraz analizowania ruchu w Internecie.

Kliknij „Zatwierdź i przejdź do serwisu”, aby wyrazić zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez farmacja.net sp. z o .o. , Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, szczegółowo opisanych w ustawieniach zaawansowanych.

Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w ustawieniach zaawansowanych.

Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. W polityce prywatności znajdziesz informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Instalowanie cookies itp. na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików.

Na naszych stronach internetowych używamy technologii, takich jak pliki cookie i podobne służących do zbierania i przetwarzania danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraza analizowania ruchu na naszych stronach. Te pliki cookie pomagają poprawić jakość treści reklamowych na stronach. Dzięki tym technologiom możemy zapiewnić Ci lepszą obsługę poprzez serwowanie reklam lepiej dopasowanych do Twoich preferencji.

Nasi zaufani partnerzy to:

Facebook Ireland Limited – prowadzenie kampani remarektingowych i mierzenie ich efektywności – Irlandia (EOG)

Google Ireland Limited (Google Adwords, DoubleClick Ad Exchange, DoubleClick for Publishers Small Business) – zarządzanie kampaniami reklamowymi, ich analiza i pomiary ruchu na stronach Serwisu – Irlandia (EOG)

Google Incorporated (Google Analytics, Google Cloud Platform, GSuit, Google Optimize, Google Tag Manager, Google Data Studio) – obsługa kampanii reklamowych, analizowanie ruchu na stronach Serwisu i obsługa poczty firmowej, analiza sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika – USA (poza EOG)

Comvision sp. z o. o. – wysyłanie informacji marketingowych dotyczących Serwisu – Polska (EOG)

Benhauer sp. z o.o. – prowadzenie kampanii remarketingowych i mierzenie ich efektywności, e-mail Marketing – Polska (EOG)

Oświadczenie

Dostęp do zawartości serwisu aptekaszpitalna.pl jest możliwy dla osób uprawnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Ustawienia zaawansowane Wstecz
logo