REKLAMA
REKLAMA

II edycja programu Szpital Dobrej Praktyki Żywienia Klinicznego – Leczenie przez żywienie

Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN) rozpoczyna II edycję programu certyfikacji szpitali spełniających kryteria Dobrej Praktyki Żywienia Klinicznego, których celem jest upowszechnianie w polskich szpitalach dobrych praktyk żywienia klinicznego.
Jaki jest wpływ żywienia klinicznego na leczenie?

Program Szpital Dobrej Praktyki Żywienia Klinicznego – Leczenie przez żywienie ma na celu:

  • Edukowanie na rzecz Dobrej Praktyki Żywienia Klinicznego w polskich szpitalach;
  • Certyfikowanie szpitali spełniających kryteria Dobrej Praktyki Żywienia Klinicznego;
  • Wydawanie rekomendacji w kwestii Dobrej Praktyki Żywienia Klinicznego.

O certyfikat mogą ubiegać się wszystkie placówki. Dotyczy to również tych szpitali, które wymagają dodatkowej edukacji w ramach programu szkoleniowego.

Zasady dobrej praktyki żywienia klinicznego w szpitalu

Eksperci wchodzący w skład Rady Naukowej programu określili zasady niezbędne do wdrożenia dobrej praktyki leczenia żywieniowego w szpitalu. Powinny one obowiązywać wszystkie placówki starające się o certyfikację w ramach programu

REKLAMA
REKLAMA

 

Kryteria oceny warunkujące przyznanie certyfikatu

  • Ocena stanu odżywienia pacjenta – stosowanie skali NRS lub SGA w momencie przyjęcia do szpitala;
  • Dostępność dietetyka:
    • Konsultacja dietetyczna przeprowadzona w trakcie leczenia oraz przy wypisie pacjenta ze szpitala;
    • Dostępność konsultacji dietetycznej w szpitalu;
  • Dane ilościowe w okresie ostatnich 6-ciu miesięcy:
    • Liczba pacjentów, którzy wymagali interwencji żywieniowej;
    • Liczba żywień pozajelitowych i dojelitowych zaraportowanych do NFZ;
    • Liczba zakupionych doustnych diet przemysłowych (ONS);
    • Liczba niekompletnych żywień;
    • Liczba kompletnych żywień;
    • Liczba chorych pacjentów w szpitalu;
  • Dostęp do terapii – dostępność worków żywieniowych przygotowywanych w aptece szpitalnej lub przez firmę zewnętrzną;
  • Zespół leczenia żywieniowego:
    • Obecność zespołu leczenia żywieniowego lub działu żywienia;
    • Liczba członków zespołu żywieniowego;
    • Działalność edukacyjna w zakresie leczenia żywieniowego wewnętrzna/zewnętrzna;
    • Liczba szkoleń personelu w skali roku;
  • Możliwość założenia sztucznego dostępu do żywienia dojelitowego lub pozajelitowego;
  • Opieka nad dostępem do żywienia pozajelitowego i dojelitowego;
  • Monitorowanie dostępności do żywienia pozajelitowego i dojelitowego;
  • Spisane w formie dokumentu procedury terapii żywieniowej;
  • Przekazanie pacjentowi informacji koniecznej do kontynuacji leczenia domowego;
  • Edukacja pacjenta – informacje o dostępnych metodach żywienia, dostęp do edukatora medycznego, pielęgniarki żywieniowej oraz dietetyka-edukatora;
  • Możliwość oceny badań laboratoryjnych w szpitalu;
  • Dostępność sprzętu;
  • Procedura ochrony czasu posiłków (protected meal policy).

I edycja

W poprzedniej edycji wzięły udział 64 szpitale, w tym 27 nagrodzono certyfikatami. Pierwsza edycja pokazała, że jest jeszcze wiele rzeczy, nad którymi polskie szpitale muszą popracować. Dlatego istotne będzie jak największe zaangażowanie w nadchodzącej edycji.

Formularz zgłoszeniowy

Aby zgłosić swój szpital do programu należy wypełnić formularz zgłoszeniowy, dostępny pod linkiem.

 

Źródło: leczenieprzezzywienie.org

REKLAMA
REKLAMA

Jak oceniasz artykuł?

Twoja ocena: Jeszcze nie oceniłeś/aś artykułu

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych

1 komentarz Komentujesz jako gość [ lub zarejestruj]

Na zdjęciu autentyczne śniadanie wielu Polaków ;)

Szanowni Państwo,

Farmacja.net sp. z o. o. przetwarza Twoje dane osobowe zbierane w Internecie, w tym informacje zapisywane w plikach cookies, w celu personalizacji treści oraz reklamy, udostępniania funkcji mediów społecznościowych oraz analizowania ruchu w Internecie.

Kliknij „Zatwierdź i przejdź do serwisu”, aby wyrazić zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez farmacja.net sp. z o .o. , Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, szczegółowo opisanych w ustawieniach zaawansowanych.

Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w ustawieniach zaawansowanych.

Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. W polityce prywatności znajdziesz informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Instalowanie cookies itp. na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików.

Na naszych stronach internetowych używamy technologii, takich jak pliki cookie i podobne służących do zbierania i przetwarzania danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraza analizowania ruchu na naszych stronach. Te pliki cookie pomagają poprawić jakość treści reklamowych na stronach. Dzięki tym technologiom możemy zapiewnić Ci lepszą obsługę poprzez serwowanie reklam lepiej dopasowanych do Twoich preferencji.

Nasi zaufani partnerzy to:

Facebook Ireland Limited – prowadzenie kampani remarektingowych i mierzenie ich efektywności – Irlandia (EOG)

Google Ireland Limited (Google Adwords, DoubleClick Ad Exchange, DoubleClick for Publishers Small Business) – zarządzanie kampaniami reklamowymi, ich analiza i pomiary ruchu na stronach Serwisu – Irlandia (EOG)

Google Incorporated (Google Analytics, Google Cloud Platform, GSuit, Google Optimize, Google Tag Manager, Google Data Studio) – obsługa kampanii reklamowych, analizowanie ruchu na stronach Serwisu i obsługa poczty firmowej, analiza sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika – USA (poza EOG)

Comvision sp. z o. o. – wysyłanie informacji marketingowych dotyczących Serwisu – Polska (EOG)

Benhauer sp. z o.o. – prowadzenie kampanii remarketingowych i mierzenie ich efektywności, e-mail Marketing – Polska (EOG)

Oświadczenie

Dostęp do zawartości serwisu aptekaszpitalna.pl jest możliwy dla osób uprawnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Ustawienia zaawansowane Wstecz
logo